תקדים: משכורת המחבל עוקלה לטובת הקרבן

בנצי לייזרוביץ No Comments on תקדים: משכורת המחבל עוקלה לטובת הקרבן

המחבל שרצח את דליה למקוס הי"ד חויב לפצות את משפחתה ב־3.9 מיליון שקלים – וסירב | כעת ההוצאה לפועל מצאה דרך מקורית לגבות את הכסף

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצעד תקדימי, ההוצאה לפועל הוציאה למשרד האוצר צו חילוט כספים עבור כספי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלשתינית. זאת, על מנת לממש כספי פיצויים שנפסקו בתביעה נגד משפחת המחבל מאהר חמדי זוהיר רשדי אל־השלמון, שרצח את דליה למקוס הי"ד לפני כארבע שנים. את הדברים מפרסם הכתב המשפטי של 'ישראל היום', יאיר אלטמן.

במרץ 2015 פסק בית המשפט הצבאי ביהודה כי פרט לעונש שהושת על המחבל – שני מאסרי עולם במצטבר – עליו לפצות את משפחת למקוס ב־3.9 מיליון שקלים. פיצוי זה אינו חריג, אך משפחת למקוס, באמצעות ארגון שורת הדין, תבעה אישית את משפחת המחבל דרך ההוצאה לפועל, למימוש פסק הדין.

ההוצאה לפועל פנתה למשפחת המחבל, ומשלא נענתה פנתה לאש"ף, המספק משכורת חודשית של 8,000 שקלים ישירות למחבל, תוך התייחסות אל המשכורת כאל נכס שאותו ניתן לחלט. משלא נענתה, הוצא צו העיקול למשרד האוצר, שגובה את כספי המסים עבור הרשות. היות והמחבל נהנה ממשכורת מהרשות כבר כשנה, צו העיקול הוא על כ־100 אלף שקלים. בשורת הדין מתכוונים להמשיך ולגבות את משכורת, בכל פעם שיצטברו כספים.



0 תגובות